Klachtenregeling
- Mocht u een klacht hebben, is het wenselijk om dit eerst met de behandelend therapeut te bespreken. Indien u dit niet wilt, kunt u zich richten tot één van de praktijkhouders of de klachtenfunctionaris: Celine Vroomen.
- Wanneer er iets niet goed is gegaan in de verleende zorg heeft u recht op goede informatie. De fout wordt met u besproken door de praktijkhouder en deze is aan zet om uw klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. Vervolgens wordt een aantekening gemaakt in het patiëntendossier. Onze praktijk volgt het model Veilig incidenten Melden van het KNGF.
- Indien u niet tevreden bent met de manier waarop de fysiotherapeut of de praktijkhouder reageert op de klacht, kunt u een klacht indienen bij de Klachtencommissie Fysiotherapie van het Koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie (KNGF). De praktijk zal u hierover informeren.
- Indien er tegen bepaalde handelingen of vormen van therapie bezwaar bestaat dient men dit bij de afspraak kenbaar te maken, zodat de behandelend therapeut kan oordelen of de cliënt (verder) behandeld kan worden.
- Indien men bezwaar heeft om door een fysiotherapeut (van een andere sekse) behandeld te worden dient dit voor het eerste consult aan te geven.