Ga naar hoofdinhoud

Heup-, knie-, enkel- en voetklachten

Klachten aan uw heup, knie, enkel of voet kunnen ingrijpend zijn, omdat ze u kunnen beperken in uw bewegingsvrijheid. Deze problemen kunnen op verschillende manieren ontstaan, door bijvoorbeeld sporten, artrose of verkeerd bewegen.

Veel voorkomende klachten aan heup, knie, enkel of voet:

• Totale heup- of knieprothese
  • Bandletsel van de knie (kruisbanden, collateraalbanden)
  • Vochtophoping in knie
  • Meniscusletsel / ruptuur
  • Jumpers knie
  • Osgood Schlatter
  • Runners knee
  • Achillespeesklachten
  • Hielspoor (Fascïtis plantaris)
  • Enkelverstuiking / inversietrauma

Fysiotherapie bij artrose

Fysiotherapie Brunssum Noord heeft veel ervaring voor mensen die klachten ervaren ten gevolge van artrose.

Artrose is een aandoening van de gewrichten, vaak gelokaliseerd in de schouder, de heup en de knie. Bij artrose neemt het kraakbeen in een gewricht langzaam af (“slijtage”) en wordt niet hersteld door het lichaam.

Hoe verloopt artrose?

De ziekte is chronisch en langzaam progressief: artrose kan niet meer herstellen en wordt vaak langzaam erger. Artrose kan pijnlijk zijn en in ernstige gevallen gaat het gepaard met ontstekingen. Artrose veroorzaakt pijn, (start)stijfheid en op den duur functieverlies, maar complicaties kunnen vaak voorkomen worden.

Fysiotherapie in de vorm van oefentherapie, manuele therapie en veel bewegen met weinig kracht maakt een operatie vaak overbodig. Mocht een operatie toch noodzakelijk blijken, dan is tijdens de revalidatie fysiotherapie vaak noodzakelijk.